Київська влада повідомила про припинення на півроку руху поїздів на синій гілці київського метро між станціями Деміївська та Теремки.
Києву загрожує вкрай складна транспортна ситуація. Мінімум на півроку, а може й більше закривається одразу 5 станцій метро. Усі ті станції синьої гілки, які останніми були відкриті – від Деміївської до Теремків. Закриття пояснюють необхідністю термінового ремонту тунелю перегонів між станціями.
Неправильно збудували?
Під час ремонту тунелю поїзди курсуватимуть між станціями Героїв Дніпра та Либідська. Станції метро Деміївська, Голосіївська, Васильківська, Виставковий центр, Іподром та Теремки продовжать цілодобову роботу в режимі укриття.
Шестимісячний термін ремонту – це попередні підрахунки, отже, цей термін може бути змінено. Ремонт планують робити на землі.
Його необхідність пояснюють тим, що “через нерівномірні процеси розущільнення, віброспотворення навколо ґрунтового масиву та навантаження на тунельну оправу виник ризик втрати стійкості тунельних споруд”.
Також у КМДА зазначили, що перегінні тунелі між станціями Деміївська та Либідська споруджувалися у заплаві річки Либідь ще у 2008—2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах за штучного водозниження.
Пізніше начальник київського метро Віктор Брагінський повідомив, що після ранку пік на стелі тунелю помітили нові тріщини, що загрожує безпеці пасажирів. На відео, де він пояснює ситуацію меру Віталію Кличку, видно, що із тріщин капає вода.
Брагинський розповів, що тунель розривають зверху, щоб перевірити, чи дотримувався генпідрядника всіх норм під час його будівництва. Він додав, що, крім неякісної роботи генпідрядника, причинами тріщин могли стати активність річки Либідь та геологічні умови (пливуни та торфовища).
Кличко назвав попередньою причиною події порушення умов будівництва.
Вже розпочато слідство, в рамках нього буде надано правову оцінку діям посадових осіб КП Київський метрополітен та підрядних організацій, які будували перегонні тунелі між станціями Деміївська та Либідська у заплаві річки Либідь.
Транспортний колапс
Раніше від Теремків до Либідської курсувало 55 автобусів та 15 тролейбусів. Інтервал руху поїздів цією лінією метро був близько трьох хвилин. Інтервал руху автобусів та тролейбусів буде не більшим, запевнили в КМДА.
Така кількість наземного транспорту зможе перевезти 14-15 тисяч людей на годину. Метро до аварії на цій ділянці перевозило близько 12 тисяч людей на годину.
“Вже сьогодні показав, що транспортна інфраструктура міста не впорається… Якщо міська влада намагається показати, що це буде плановим ремонтом, то це зовсім не так. Адже вчора на сесії Київської міської ради про це ніхто не сказав… На думку деяких експертів, прогнозують не півроку, а рік, що ці станції метрополітену будуть закриті. Я думаю, що на нас чекають надстрашні та величезні пробки”, — заявив депутат Київради Андрій Вітренко в ефірі національного телемарафону.
У результаті, ввечері в п’ятницю в районі станції метро Либідська утворилася величезна пробка.